Consumentenbond begint claimclub

Consumenten hebben waarschijnlijk jarenlang 10 procent te veel betaald voor hun televisies, heeft de Consumentenbond Claimservice berekend. Economie
Consumenten hebben waarschijnlijk jarenlang 10 procent te veel betaald voor hun televisies, heeft de Consumentenbond Claimservice berekend. | beeld anp / Lex van Lieshout
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Samen met Consumentenclaim, specialist in collectieve schadevergoedingen voor consumenten, bindt de Consumentenbond de strijd aan tegen sjoemelende bedrijven ‘met diepe zakken en een leger topadvocaten’. Hoe wenselijk is dat?

Den Haag

misleidende abonnementen

Om te beginnen kan de Consumentenbond Claimservice drie al langer lopende claims oppakken tegen telecomproviders, beeldbuisfabrikanten en aanbieders van woekerpolissen. In het geval van de beeldbuizen gaat het bijvoorbeeld om de verboden prijsafspraken die Philips, Samsung en vier andere fabrikanten volgens het Europese Hof van Justitie tussen 1996 en 2006 hebben gemaakt. Daardoor hebben consumenten jarenlang 10 procent te veel betaald voor hun televisies, heeft de Consumentenbond Claimservice berekend. De claim over telecomproviders gaat over de misleidende …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?