Consument profiteert niet van prijzenoorlog

DEN HAAG - Na de dure decembermaand volgt in januari traditioneel een prijzenoorlog. De verwachting is dat die deze keer langer en heviger zal zijn. Er moet namelijk weer geknokt worden voor iedere klant.
Dat de consument de grote winnaar is, zoals je zou verwachten, staat echter allerminst vast.Twee kilo sinaasappelen: 0,69 cent. Deze stuntaanbieding kan men vinden bij de Duitse supermarkten Aldi en Lidl. Voor een zaal met een paar honderd leveranciers van groente en fruit uit de hele wereld houdt Fred Hofman de advertenties van de Duitse prijsvechters in de lucht. Hofman werkt voor het Duitse Edeka, één van de grootste supermarktorganisaties in Europa, en raakt bijna gefrustreerd door de lage prijzen bij de twee concurrenten. ,,Ik wil nou wel eens weten hoe ze dat voor elkaar krijgen.'' Hofma …
Dit is 8% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?