Consument niet onder indruk prijzenslag supermarkt

AMSTERDAM - Nederlandse consumenten hebben hun koopgedrag slechts twee weken laten beïnvloeden door de prijzenslag bij de diverse supermarkten.
De omzet van de supers lag in de eerste veertien dagen van dit jaar ongeveer 8 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In week drie en vier was de rek er echter weer uit; in die periode groeide de omzet niet meer. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK die woensdag zijn gepubliceerd. De eerste twee weken hadden één extra winkeldag. Bovendien hamsterden consumenten afgeprijsde producten. ,,Ze moesten wennen aan de twee- halen-een-betalen-acties'', constateert J. Holla van GfK. Alle supermarkten profiteerden van de toestroom van klanten. Uitschieters waren de goedkop …
Dit is 28% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?