Consument moe van overdaad crisisberichten

DEN HAAG - Consumenten zijn de overdaad aan berichtgeving over de kredietcrisis beu. Ruim de helft van de Nederlandse bevolking vindt dat er op televisie te veel aandacht is voor de crisis, eenderde vindt dat dagbladen er te veel over schrijven. Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau Newcom Research.

Journaals, radiobulletins en dagbladen stonden de afgelopen maanden bol van berichtgeving over de crisis. Op zich zijn Nederlanders zeer geïnteresseerd in die informatie, maar tachtig procent meent dat er meer onrust is ontstaan dan noodzakelijk door alle media-aandacht. Bijna de helft noemt de berichtgeving over de crisis overdreven. Volgens psychotherapeut Rob Vellekoop is het niet vreemd dat de slechte berichten de crisis verergeren. De initiatiefnemer van de website www.lakaandecrisis.nl waarschuwt voor een negatieve denkspiraal als gevolg van slecht nieuws en doemdenken van politic …
Dit is 36% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?