Consument let op aanbiedingen

ALKMAAR - Uitverkoop met korting in winkels in Alkmaar. |foto ANP/Koen Suyk Economie
ALKMAAR - Uitverkoop met korting in winkels in Alkmaar. |foto ANP/Koen Suyk

ROTTERDAM - Door de economische recessie let 44 procent van de consumenten beter op de aanbiedingen in de supermarkt.

Ruim een derde gaat minder vaak uit eten, eet minder luxe, haalt minder vaak eten af of laat dat minder vaak bezorgen. Een kwart gaat ook minder vaak naar de kantine en neemt vaker een lunchpakket mee naar het werk. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek in opdracht van adviesbureau Deloitte. Dat minder mensen uit eten gaan, is positief voor de supermarken. Alleen zorgt de populariteit van aanbiedingen weer voor prijsdruk voor de supers. ,,Het voordeel lijkt dus vooral voor de consument te zijn, aldus Paul Op Heij, partner bij Deloitte. Bijna driekwart van de consumenten v …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?