C1000: van rood en oranje, zonder fratsen, naar geel

Een C1000-filiaal |beeld novum / Harm Meter Economie
Een C1000-filiaal |beeld novum / Harm Meter

DEN HAAG - In 2015 verdwijnt de laatste C1000 supermarkt. Vrijdag presenteerde de vereniging van ondernemers een gedenkboek.

Een terugblik op het ontstaan van de keten, die bijna nog Mekka had geheten. Ik ben ervan overtuigd dat C1000 in marktaandeel zomaar de evenknie van Albert Heijn had kunnen worden, zegt retaildeskundige Laurens Sloot. De kracht van de formule was sterk genoeg, stelt hij, maar uiteindelijk bleek schaalgrootte beslissend en werd het bedrijf in 2011 verkocht aan Jumbo. Supermarkten kunnen samen goedkoper inkopen en bijvoorbeeld voor meer winkels tegelijk reclame maken. Dat Jumbo de winkels ombouwt naar Jumbo is volgens Sloot dan een logische keuze. C1000 verdwijnt eind 2015 uit het str …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?