Biologisch product lijdt niet onder prijzenslag

AMSTERDAM - Ondanks de prijzenoorlog groeit het aanbod van biologische producten in de supermarkten. Albert Heijn is ook dit jaar de best presterende keten, maar het aanbod krimpt er wel.
De concurrenten Plus en Laurus (Konmar, Edah, Super De Boer) doen juist meer ekowaren in hun schappen, zo blijkt uit de zogenoemde EKO-tellingen die de organisatie Milieudefensie jaarlijks houdt. Vrijwilligers hebben de afgelopen tijd in 331 supermarkten het aanbod van bioproducten onderzocht. Milieudefensie wil zo supermarkten stimuleren die waren te verkopen.Het gemiddelde aantal bioproducten steeg met ruim zeven procent tot 65 stuks. Plus is absoluut gezien de grootste stijger, met gemiddeld 25 biowaren meer in de schappen dan in 2003. Ook Laurus deed beter zijn best. Zij laten volgens camp …
Dit is 23% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?