Bierbrouwers vechten tegen biermoeheid

AMSTERDAM - Bierbrouwers in Europa merken steeds beter dat consumenten minder bier drinken. Bij de grote brouwers lopen de resultaten terug.Heineken kondigde gisteren aan dat het de tachtig tot negentig merken in West-Europa onder de loep neemt. Saneringen van merken is daarbij zeker niet uitgesloten.
Grolsch presenteert vandaag een nieuwe marketingcampage om marktaandeel te winnen. Ook het Deense Carlsberg voelt de pijn in Europa. Het bedrijf maakte eveneens gisteren bekend dat het in Europa minder bier verkocht.Kortom, consumenten drinken minder bier. En dat is een ontwikkeling die al vele jaren aan de gang is.Ondanks de consumptiedaling is bier nog steeds de meest populaire alcoholhoudende drank. In 2003 dronk een gemiddelde Nederlander 78,7 liter bier, zeg maar ongeveer tien kratten per jaar. Een jaar eerder nog, dus in 2002, was het bijna tachtig liter per hoofd van de bevolking. De da …
Dit is 16% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?