Beter twee concurrerende postbedrijven dan drie

Distributiecentrum van Sandd. |beeld GPD / Jeroen Jumelet Economie
Distributiecentrum van Sandd. |beeld GPD / Jeroen Jumelet

APELDOORN - Na jarenlange prijzenslagen en verhalen over onderbetaalde bezorgers is de postmarkt tot rust gekomen. Nu SelektMail is verdwenen, proberen Sandd en PostNL de tarieven op te krikken.

Na acht jaar verlies lijden in Nederland had Deutsche Post eindelijk genoeg van de Nederlandse dochter SelektMail. In april vorig jaar werd SelektMail overgedaan aan Sandd. Nu maken nog maar twee spelers de dienst uit op de postmarkt: PostNL en Sandd. De woeste prijsconcurrentie is gelukkig verdwenen, zegt Paul Jekkers van de Bond voor Postpersoneel. De twee realiseren zich dat de tarieven onhaalbaar waren en dat niemand nog geld verdiende. Zo maakte SelektMail op het laatst dertig miljoen euro verlies. Ik noem de markt nog niet gezond, maar het gaat de goede kant op. In het Apeldoornse …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?