Bedrijven in de ban van de Spelen

DEN HAAG - In Nederland hebben zes hoofdsponsors het exclusieve recht om de Olympische Winterspelen te gebruiken in hun reclamecampagnes. Toch probeert de concurrentie volop gratis mee te liften. 'Iedereen wil geassocieerd worden met de ringen, want die zijn goud waard.'
Robijntje blijkt niet altijd het onschuldige troetelbeertje dat het lijkt. De mascotte van het gelijknamige wasmiddel is de afgelopen weken minimaal twee keer uit een schaatsstadion gezet. Want Robijntje had daar niks te zoeken. Het beertje mag het ijs pas op in Turijn, tijdens de Winterspelen. Daar heeft moederconcern Unilever voor betaald, en niet voor eerder. Met de Olympische Winterspelen in aantocht stijgt de spanning in de reclamewereld. Zes hoofdsponsors hebben samen 43 miljoen euro neergelegd voor de exclusieve marketingrechten rondom de Olympische Spelen: Unilever, Randstad …
Dit is 13% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?