Altijd maar vriendelijk

Winkeliers bereiden hun medewerkers slecht voor hoe ze moeten omgaan met agressieve klanten. Dat concludeert de Arbeidsinspectie na controle van 733 winkels in risicogebieden. De inspectie gaf 184 winkeliers een waarschuwing of een advies.
DEN HAAG - Agressie of geweld door klanten komt steeds vaker voor. Twee van de drie werknemers zeggen er minstens één keer per jaar mee te maken te krijgen, aldus de inspectie. FNV Bondgenoten is blij met het onderzoek. ,,Dit bevestigt de noodzaak van maatregelen. Werkgevers investeren te weinig in preventie. Een training kost geld, maar niks doen kost ook geld. Bijvoorbeeld doordat een medewerker na een incident ziek thuis zit'', aldus FNV-bestuurder Nicole Boonstra. De vakbond pleit voor een verplichte agressietraining. Altijd vriendelijk blijven en zo de boosheid bij de klant wegnem …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?