Alleen betrouwbaarheid redt Hollandse snackbar

UTRECHT - De oud-Hollandse snackbar sterft uit en ruimt het veld voor de Burger King en McDonald's. Met smaakverschil heeft dat weinig te maken, maar des te meer met 'merkbeleving', denken Koninklijke Horeca Nederland en het Centrum voor Smaakonderzoek.
Uitgedroogde frikadellen op een bedje van groen plastic, een zware oliewalm en een uitbater die zijn peuk uitdrukt op de rand van de vetbak. Er bestaan nog steeds misstanden in snackland. ,,Bij mijn eigen fritesboer weet ik dat ik kwaliteit krijg, maar ergens anders is dat volkomen onduidelijk'', zegt Bob Cramwinckel, directeur van het Wageningse Centrum voor Smaakonderzoek.De absolute onderkant van de horeca was lang goed genoeg voor de doorsnee Nederlander met zin in een snelle hap. Maar inmiddels duwt de concurrentie de verkopers van de kroket, loempia en patatje-met met honderden per jaar …
Dit is 14% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?