Albert Heijn kan doorgaan met na-apen

Albert Heijn mag met zijn huismerken de bekende A-merken kopiëren, maar dan met mate. Dat bleek gisteren uit de uitspraak van het kort geding, dat Unilever tegen Albert Heijn had aangespannen.
ARNHEM - De marketing directeur van Unilever Nederland, Mark Goedhart, kon zijn teleurstelling gistermiddag in de Arnhemse rechtzaal maar moeilijk verbergen. Slechts twee van de dertien AH-huismerkverpakkingen, die door Unilever worden betwist, moeten in hun huidige vorm uit het schap. De light versie van Albert Heijn-pindakaas en de tafelmargarine van AH lijken volgens de rechter te veel op het potje vetarme Calvé-pindakaas en het kuipje Blue Band van Unilever.Albert Heijn kan dus gewoon doorgaan met naäpen, zei Goedhart. Aan de andere kant van de rechtzaal kraaide een gelukkige woordvoerder …
Dit is 13% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?