AH haalt suiker uit de hamburger

Albert Heijn spant zich in om zijn producten gezonder te maken. Naast het suikergehalte, wordt ook het zout- en vetgehalte in veel producten verlaagd. Economie
Albert Heijn spant zich in om zijn producten gezonder te maken. Naast het suikergehalte, wordt ook het zout- en vetgehalte in veel producten verlaagd. | beeld anp / Vincent Jannink
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De gemiddelde vaste klant van Albert Heijn krijgt volgend jaar een half pond minder suiker voor zijn geld. De supermarkt gaat het suikergehalte in honderd huismerkproducten verlagen en denkt op die manier ‘250 miljoen suikerklontjes’ minder suiker te verkopen.

Zaandam

Volgens de supermarktketen willen steeds meer consumenten minder suiker in hun producten. De eerste honderd producten met een verlaagd suikergehalte moeten eind dit jaar in het schap liggen. Volgens AH gaat het om producten die vooral populair zijn bij gezinnen, zoals yoghurt, vla, ketchup en koekjes. Van die producten gaat het suikergehalte volgens de grootgrutter met 10 tot 40 procent omlaag.

Ook frisdrank, de grootste suikerleverancier voor vooral jongeren, komt met minder suiker in het schap te staan. Het suikergehalte in AH’s huismerken frisdrank zal de komende jaren met 10 proc …
Dit is 16% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief