AH geeft gezonde producten keurmerk

RIJSWIJK - Supermarktketen Albert Heijn geeft een nieuwe draai aan de supermarktoorlog. Om zich te onderscheiden van de concurrentie komt de marktleider met een eigen gezondheidskeurmerk, het 'Gezonde keuze klavertje'. Albert Heijn wil daarmee inspelen op de grote behoefte onder consumenten om gezond(er) te eten.
,,We eten verkeerd, we hebben te veel stress en bewegen daarbij ook nog eens te weinig'', zei directievoorzitter Dick Boer van Albert Heijn gisteren in Rijswijk. ,,Tegelijkertijd wil zo'n tachtig procent van de consumenten daar wat aan doen door gezonder te leven. Door onze gezondste producten te voorzien van het 'Gezonde keuze klavertje' ziet de klant in een oogopslag welk product de beste voedingswaarde heeft.''Per productgroep, bijvoorbeeld alle zuivel of alle kant-en-klaar maaltijden, zijn samen met het Voedingscentrum criteria vastgesteld voor het keurmerk. ,,Binnen groente krijgt een kom …
Dit is 18% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?