Bellers stranden vaak bij fiscus
Wie het afgelopen half jaar de Belastingdienst belde met een vraag over toeslagen, kreeg in veel gevallen niemand aan de lijn. Op het dieptepunt werden nog geen twee op de tien bellers geholpen, blijkt uit een analyse van deze krant. Den Haag
- Aaldert van Soest aangepast 2 januari 2020 08:13
De Belastingtelefoon weigert telefoongesprekken als er onvoldoende medewerkers beschikbaar zijn. Bellers krijgen dan een tekst te horen dat de Belastingdienst ‘gesloten’ is. Zo wil de fiscus lange wachttijden voorkomen.
Het grootst zijn de knelpunten op de afdeling Toeslagen. Vanaf september nam het aantal telefoontjes daar toe en dat zorgt voor grote problemen in de afhandeling. Op tien dagen werd bij deze afdeling minder dan de helft van de bellers te woord gestaan. Het meest nijpend was de situatie op maandag 25 november: slechts 18 procent kreeg iemand te spreken. In de eerste helft van 2019 was de afdeling nog enigszins in staat om te reageren op grote aantallen telefoontjes. Na september blijft het aantal beantwoorde telefoontjes..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .