Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Even Apeldoorn bellen, Heerlijk helder Heineken; wie kent die slogans niet? In deze serie de achtergronden en anekdotes van bekende reclameslogans. Vandaag: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Andere ministeries zijn jaloers op de slogan van de Belastingdienst, weet Martijn Horvath uit gesprekken met ambtenaren. De reclamemaker is verantwoordelijk voor Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Andere ministeries hebben niet iets wat zo bekend is en al lang meegaat.
De basis werd begin jaren negentig gelegd in een gesprek tussen Horvath destijds werkzaam bij een reclamebureau en de Belastingdienst over de campagne voor de jaarlijkse aangifte. In dat gesprek ontstond het idee voor een slogan die langer meekon. Dat was geen bezuiniging, maar wel een manier om efficiënter te zijn. Het is toch gemeenschapsgeld waar de dienst mee werkt.
Dus ging hij op zoek naar de ziel van de organisatie. De dienst wilde professionele..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .