Meer hulp bij klacht over bank
Klagen over banken en verzekeraars wordt makkelijker. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) gaat klagers actief bijstaan bij het opstellen van hun klacht. Ook bij het voeren van verweer tijdens de procedure wordt hulp verleend.
Amsterdam
Dat blijkt uit het jaarverslag dat Kifid maandag presenteerde. Wie wil klagen over zijn woekerpolis, effectenleaseproduct, verzekering of hypotheek kan zich melden bij de rechter, maar ook bij dit in Den Haag gevestigde instituut. Kifid gaat een nieuwe koers varen. Het gaat consumenten helpen bij het formuleren van hun klacht. Daarvoor zijn al bijna dertig secretarissen aangesteld. De klager moet van hen uitleg krijgen over de juridische en financiële finesses van hun mogelijke zaak. Vervolgens wordt hulp geboden bij het verwoorden van de klacht.
Zo moeten klagers beter kunnen opboksen tegen financiële bedrijven. ‘Enige ongelijkheid is onvermijdelijk. De sector is geroutineerd, consumenten moete..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .