Ook traditionele winkel begeeft zich op internet
Het aantal webwinkelaars neemt toe, maar de groei wordt vooral veroorzaakt door een stijging van het aantal aankopen per klant.
Amsterdam
‘In de toekomst gaan we alleen nog maar méér via webwinkels kopen’, zegt Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit, over de cijfers die het CBS vrijdag naar buiten bracht. ‘Daarom hebben we veel minder fysieke winkels nodig.’
Consumenten zijn gewend geraakt aan de snelheid en het gemak van winkelen op internet. Dat hebben traditionele winkelketens als De Bijenkorf en V&D inmiddels ook door. Die zijn daarom flink aan het investeren in hun webwinkels. Molenaar denkt dat 30 procent van de huidige winkels overbodig wordt doordat ketens zich sterk gaan toeleggen op online winkelen. De fysieke winkel is dan in toenemende mate bedoeld voor service.
In 2014 kochten 10,4 mil..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .