Shell sterkste Hollandse merk, voor Heineken en ING
De Nederlandse merken Heineken, Shell en ING behoren tot de honderd meest waardevolle ter wereld.
Amsterdam
De toptien van meest waardevolle merken wordt gedomineerd door technologische bedrijven. In deze lijst staat Apple onbedreigd op nummer 1.
‘Een hoge notering laat zien dat een bedrijf op de goede manier met de consument bezig is. Het is belangrijk voor je imago’, zegt merkendeskundige Paul Moers over het onderzoek van Millward Brown naar de meest waardevolle merken. Hij is vooral verbaasd over de hoge notering van ING. ‘Een paar jaar geleden bijna failliet en nu zo hoog op de lijst. De directie zal blij zijn.’
Bij ING zijn ze minder verbaasd. ‘We doen het in zulke onderzoeken altijd goed’, zegt woordvoerder Raymond Vermeulen. Volgens hem is het bericht over de Nederlandse staatssteun bij la..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .