Bewust-etentrend is goed voor viszaken
Met 35 procent erbij in tien jaar tijd is de groei van visspeciaalzaken onstuitbaar. De Haagse visboer Den Heijer: ‘Mensen betalen graag voor vers en goed.’
Den Haag
Visverkoper Martin den Heijer (51) buigt de kop van een zeebaars opzij. Hij wijst op de felrode kieuwen in de keel van de vis. ‘Precies de goede kleur’, zegt Den Heijer met enige trots. Zijn zeebaars zwom pas nog in zee, wil hij maar zeggen.
Het is lunchtijd in de viszaak van Den Heijer. De vijf medewerkers in de Haagse winkel, onder wie Den Heijers vrouw en zoon, bereiden en bedienen doorlopend. Opvallend veel bezoekers peuzelen hun vis in de winkel op. Aan de statafels verorberen visliefhebbers hun lekkerbekjes en haring, in het lunchgedeelte zitten voornamelijk vaste gasten achter de gebakken vis.
De drukte heeft te maken met de eerste haring van het jaar, maar Den Heijers visspeciaalzaak is ..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .