De kerk vermarkten

Ze kan niet wachten tot het einde van de week, zingt de zwoele vrouwenstem. Want dan is het weer zondag. Met een televisiespotje probeerde de Protestantse Kerk afgelopen september mensen naar de kerk te lokken.

Op 13 december komt de PKN met een nieuwe actie, want Kerst komt eraan. Missionaire mediacampagnes lijken een trend te worden. Zijn die zonder achterliggende marketingstrategie wel effectief? En verdragen marketing en evangelie elkaar wel? Radiospotjes en posters met beschuit met muisjes. Die middelen zet de Protestantse Kerk vanaf 13 december in om mensen met Kerst naar de kerk te krijgen. Welkom op het grote geboortefeest is de titel van de reclamecampagne. Het is de tweede in een halfjaar tijd. In september kwam de PKN met de groots opgezette mediacampagne Zondag wordt weer zon da …
Dit is 5% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?