Tentoonstelling:Waarom zou je nog flaneren?

De sfeer van de eerste zaal wordt bepaald door de muurschildering van kunstenaar Gijs Frieling in samenwerking met grafisch ontwerper Job Wouters. Frielings kleurrijke, folkloristisch aandoende werk is verwerkt in kleding en een modeshow van de Belgische ontwerper Dries van Noten. Rechts: Detail van Frielings (brede) penseelstreek met twee kleuren die in elkaar gaan overlopen. |beeld MOTI en Nederlands Dagblad Cultuur
De sfeer van de eerste zaal wordt bepaald door de muurschildering van kunstenaar Gijs Frieling in samenwerking met grafisch ontwerper Job Wouters. Frielings kleurrijke, folkloristisch aandoende werk is verwerkt in kleding en een modeshow van de Belgische ontwerper Dries van Noten. Rechts: Detail van Frielings (brede) penseelstreek met twee kleuren die in elkaar gaan overlopen. |beeld MOTI en Nederlands Dagblad

Flaneren in het openbaar wordt minder belangrijk, nu ieders blik gericht is op de virtuele wereld van de smartphone.

Kijken naar het schermpje van je smartphone, dat is het beeld van de mens anno 2013, zegt directeur Mieke Gerritzen bij de opening van de expositie Couture Graphique in het Museum of The Image (MOTI) in Breda. Zij staat zelf dagelijks zoop het perron, als ze wacht op haar trein en ziet haar medereizigers in dezelfde houding staan. Atelier van Lieshout trekt deze gedachte verder door met een installatie op de expositie. De mens heeft straks geen kleding meer nodig, stelt kunstenaar Joep van Lieshout zich voor. Dan zit iedereen met zijn hoofd in de virtuele wereld, letterlijk verbeeld met …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?