Prijzenslag - kaalslag

Voor de consument is het natuurlijk mooi meegenomen, die prijzenslag tussen de supermarkten. Een besparing op de wekelijkse boodschappen, al is het maar een of twee tientjes, is in ieder gezin welkom. Maar er is ook een kostenplaatje: dorpen en buurten die hun laatste 'super' zien sluiten, fabrikanten die moeten reorganiseren, tienduizenden banen die verloren gaan. En straks geen koe meer in de wei.
Elk jaar was er wel een of twee keer een actie waarmee de supermarkten hun klanten probeerden te lokken. In januari, na de dure feestdagen, en in september als na de vakantie even de broekriem moest worden aangehaald. Maar sinds 20 oktober 2003 is het menens in de voedingsmiddelenbranche. Deze keer geen bonusweken of een aanbiedingenfestival, maar een ware prijzenoorlog, aangevoerd door Albert Heijn. Geen Blitzkrieg, maar een serie aanvalsgolven.Eerst dacht iedereen dat het wel bij een flinke klap zou blijven. Maar Albert Heijn is er al gauw achter gekomen dat het een paar heel sterke tegensta …
Dit is 5% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?