Millennials weten musea te vinden

Cultuur
beeld museumvereniging en motivaction
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Driekwart van de millennials, personen tussen de 17 en 37 jaar, bezoekt minimaal een keer per jaar een museum. Dat blijkt uit een onderzoek dat Stichting Museumkaart in aanloop naar de Nationale Museumweek liet uitvoeren door onderzoeksbureau Motivaction.

Amsterdam

De Museumvereniging, de branchevereniging van Nederlandse musea, wil zo veel mogelijk mensen over de streep trekken om een museum te bezoeken zegt Mirjam Moll, hoofd promotie bij de Museumvereniging. Een van de middelen die de branchevereniging hiervoor inzet, is de Museumkaart, een persoonsgebonden kaart die na aanschaf onbeperkt toegang biedt tot ongeveer 400 Nederlandse musea.

Een ander belangrijk middel vormt het laten uitvoeren van doelgroeponderzoek, in dit geval onder millennials. De Museumvereniging liet dit onderzoek uitvoeren door Motivaction, dat 1295 millennials vragen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?