Treinkaartje

De NS is een snertbedrijf. Dat is geen waardeoordeel, maar het motto van een ludieke actie van het spoorbedrijf zelf. Aan het begin van het nieuwe jaar werden reizigers op vijftien stations door de NS getrakteerd op een kom erwtensoep. Een kwestie van klantenbinding.
Uit eigen onderzoek van de NS blijkt dat de spoorklanten in toenemende mate tevreden zijn over de prestaties van de NS. Vooral bij het op tijd rijden en betere informatievoorziening bij vertraging scoorde de spoorgigant beter. President-directeur Aad Veenman spreekt er op de website van zijn bedrijf met trots over.Toch is er geen reden de loftrompet al te hoog te steken. De keerzijde is de forse verhoging van de prijs van het treinkaartje. Na de verhoging in 2004, ruim zes procent, is het kaartje deze week alweer 3,25 procent duurder geworden. De maximaal toegestane tariefstijging van inflatie …
Dit is 17% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?