Terug naar de ouderwetse so's

Een examenkandidaat is dezer dagen ongelooflijk druk met leren voor het examen. Dat is altijd zo geweest en zo is het nog. Maar hoe kan het dan dat het hoger onderwijs klaagt over het niveau van zijn studenten? En die examenkandidaten, die hebben toch leren plannen?
Al weer enige jaren geleden is de Tweede Fase ingevoerd. Een groot project met grote ideeën. Met de invoering van het Studiehuis is er veel veranderd. Het Studiehuis was en is een goed idee. Leerlingen kregen nieuwe vakken, onder andere om ook vakoverstijgend bezig te zijn. Leerlingen moesten niet meer woordjes stampen, maar zelf hun werk plannen en zelfstandig projecten uitvoeren. Geen losse onderdelen leren, maar grote lijnen zelf ontdekken. Dit had ook grote gevolgen voor de manier van toetsing: alles vooraf vastgesteld en met nieuwe vormen. Toetsweken, waar leerlingen zelf plannend naar to …
Dit is 14% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?