School praat over identiteit in praktijk

Het gesprek over de identiteit van het gereformeeerd onderwijs wordt op veel scholen intensiever gevoerd dan ooit. Daarbij gaat het primair om de vraag wat die identiteit inhoudt en hoe die nog beter kan worden verbonden met de praktijk van alle dag. Dat is wat anders dan de vraag wie je als ouders, kinderen en leraren op scholen toelaat, hoe belangrijk ook.

De berichten over het gereformeerd onderwijs in deze krant hebben de tongen wel los-gemaakt. Dat duidt op grote betrokkenheid: identiteit leeft. Het gesprek erover wordt in veel scholen intensiever gevoerd dan ooit. En dat is een goede zaak. Daarbij gaat het echter niet primair om het toelatingsbeleid en het personeelsbeleid. De trend is dat gereformeerde scholen hun best doen om hun gereformeerde identiteit aan te scherpen en nog beter te verbinden met de praktijk van alledag. Daarnaast is er een ontwikkeling waar te nemen waarbij de scholen hun deur wijder open zetten voor christenen die …
Dit is 8% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?