Kansen voor identiteit in zorg en onderwijs

Levensbeschouwing boet in aan belang bij de afnemers van zorg en onderwijs. Toch liggen er nog veel mogelijkheden als instellingen werk maken van hun identiteit.
Het belang van de levensbeschouwelijke richting bij de schoolkeuze loopt snel terug. Een rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau dat vorige maand verscheen, laat dat zien. In de zorg ligt het niet anders. De levensbeschouwelijke identiteit van de zorgaanbieder is voor grote groepen zorgvragers niet meer het eerste criterium. Dat bleek eerder dit jaar uit een onderzoek van TNS-NIPO.Bij het bekend worden van zulke resultaten zijn er altijd politici, die roepen dat bijzonder onderwijs en christelijke zorginstellingen beter samen kunnen gaan met algemene instellingen. Zou dat niet veel goedko …
Dit is 9% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?