Gereformeerd onderwijs werkt hard aan identiteit

Hangt een doemscenario over het gereformeerd onderwijs na de sluiting van de school in Bloemendaal? Allerminst, de scholengemeenschappen werken juist hard aan de identiteit. Dit raakt leerlingen, docenten en lesmateriaal.

In de krant van donderdag 26 mei staat een reactie van Jan Wietsma op de sluiting van de gereformeerde school in Bloemendaal. Deze zou het voorland zijn voor de overige gereformeerde scholen. Wij herkennen ons niet in het beeld dat hij schetst. Integendeel, de betrokkenheid op de identiteit van de gereformeerde scholen is groot. De vier gereformeerde scholengemeenschappen staan voor een geweldige uitdaging.Naast wat de scholen zelf doen, wordt er ook gemeenschappelijk gewerkt aan de identiteit met medewerking van het GeReformeerd IdentiteitsPlatform (GRIP). Dit is een samenwerkingsverband …
Dit is 14% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?