Amerikaanse vechthonden

Tien miljard dollar, dat is de voorlopige schatting van het bedrag dat de Amerikaanse presidentskandidaten dit jaar zullen spenderen aan televisiespotjes en andere politieke advertenties waarin de een de ander zo hard mogelijk onderuit haalt. En zelfs als de beide kemphanen, Romney en Obama, zelf anders zouden willen, hebben hun campagneteams hun duidelijk gemaakt dat ze wel moeten reageren op de vileine aanvallen van de ander.

Nu, midden juli, normaal gesproken een moment waarop er even wat gas wordt teruggenomen, gaat het televisiespotjesgeweld juist in een hogere versnelling. In de staten waar het erom spant, als Ohio en Florida, is inmiddels vrijwel alle zendtijd voor advertenties uitverkocht. Het wordt de zomer van de politieke vechthonden. De attack ads, de aanvalsreclames, geven namelijk een beeld van waarop de politiek zich richt. En dat is helaas niet op de belangrijkste zaken, als de vraag hoe de economie weer op gang kan worden geholpen of hoe de gezondheidszorg echt moet worden verbeterd. Hét misse …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?