The Voice is echt iets voor China

The Voice of China breekt al vier seizoenen kijkcijferrecords. Buitenland
The Voice of China breekt al vier seizoenen kijkcijferrecords. | beeld ap / Yang Zheng
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
In China staat de tv de hele dag aan. En er is vooral ‘positieve energie’ op te zien. Dat is nu net waarin het Nederlandse mediabedrijf Talpa uitblinkt.

Peking

Tweehonderd nieuwe Talpa-programma’s voor televisieverslaafd China: John de Mols mediabedrijf heeft een forse deal gesloten met een Chinese partner, Zhejiang Tangde. Voor The Voice of China, dat al een paar jaar wordt uitgezonden, legt Zhejiang Tangde 60 miljoen dollar (55,4 miljoen euro) neer. Niet onlogisch: het programma heeft met 120 miljoen televisiekijkers en nog eens 400 miljoen kijkers die de show op hun mobieltje of laptop streamen, de afgelopen vier seizoenen alle kijkcijferrecords gebroken.

De aantrekkingskracht van het programma zit in de levensverhalen van de kandidaten – …
Dit is 11% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief