Kritische tv-zender zet strijd tegen Chávez voort

Een demonstrant, verkleed als het Vrijheidsbeeld, protesteert tegen de overheidsbemoeienis met de laatste onafhankelijke media in Venezuela. |beeld AP / Ariana Cubillos Buitenland
Een demonstrant, verkleed als het Vrijheidsbeeld, protesteert tegen de overheidsbemoeienis met de laatste onafhankelijke media in Venezuela. |beeld AP / Ariana Cubillos

CARACAS - De enige tv-zender die kritisch is over de Venezolaanse president Hugo Chávez blijft uitzenden, ondanks een miljoenenboete.

Wees maar niet bang, Globovisión blijft in de verkiezingscampagne. Wij knielen niet voor de macht. Dat zei Maria Fernanda Flores, vicepresident van deze Venezolaanse nieuwszender vrijdag, nadat het Venezolaanse hooggerechtshof 5,7 miljoen dollar (bijna 4,6 miljoen euro) aan activa van de zender had geblokkeerd. De zender is al geruime tijd het mikpunt van de regering, omdat hij zeer kritisch is over het beleid van president Hugo Chávez. Het hof besloot tot de bevriezing omdat Globovisión een boete van bijna 2,1 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) niet had betaald. Die boete hadden de medi …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?