Franse supermarkt doet smakeloze winteraardbei in de ban
Afgezien van slagroom- en poedersuikerfabrikanten zullen weinigen het ermee oneens zijn: de Franse supermarktketen Carrefour stopt met de verkoop van aardbeien in januari. ‘Ze hebben een vreselijk gebrek aan smaak’, aldus Yoann Alarçon, de pas aangetreden ‘directeur verse en traditionele producten’ van het supermarktconcern.
Parijs
Tot het aardbeienseizoen in Spanje begint, halverwege februari, zullen de klanten van Carrefour het zonder de rode vruchtjes moeten stellen. ‘In plaats daarvan hebben we heerlijke citrusvruchten, Franse kiwi’s en krokante appels’, schreef Alarçon op Twitter.
Het schrappen van de winterse importaardbeien, die vooral uit Noord-Afrika komen, past in een bredere trend. Franse supermarktketens, die nog niet zo lang geleden volop investeerden in kolossale hypermarchés met mountainbikes, decoupeerzagen en bikini’s, hebben zich de voorbije jaren bekeerd tot kleinschaligheid en lokale productie.
In het kielzog van biologische winkels en hippe apps die pakketten met verse ingrediënten bezorgen, kiezen reguliere supermarkten voor voedingsmiddel..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .