Beeldend licht op een complexe wereld

Bezoeker kijkt naar serie Gig van Jos Jansen. Digitale platforms Uber en Deliveroo hebben een nieuwe generatie ‘arbeiders-ondernemers’ gecreëerd, die worden opgejaagd door voortdurende beoordelingen en discutabel bonusbeleid. De serie heet je welkom in de ‘klik- en kluseconomie’; met zijn overwegende illusie van vrijheid, autonomie en flexibiliteit. Boeken
Bezoeker kijkt naar serie Gig van Jos Jansen. Digitale platforms Uber en Deliveroo hebben een nieuwe generatie ‘arbeiders-ondernemers’ gecreëerd, die worden opgejaagd door voortdurende beoordelingen en discutabel bonusbeleid. De serie heet je welkom in de ‘klik- en kluseconomie’; met zijn overwegende illusie van vrijheid, autonomie en flexibiliteit. | beeld Maarten Boersema
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Drieënveertig kunstenaars uit vierentwintig landen geven hun visie op het feit dat mensen overal ter wereld te maken hebben met onzichtbare en ongrijpbare processen, die een directe impact op hun dagelijks leven hebben.
Groningen is tot en met begin december het decor van het 26e internationale fotofestival Noorderlicht met als thema: Taxed to the Max. De centrale vraag is welke invloed mega-corporaties op het leven van gewone mensen hebben. Noorderlicht is trouwens meer dan alleen dit fotofestival, want het vormt een veelzijdig en internationaal podium voor professionele fotografen met een goed verhaal. De organisatie zelf bestaat dertig jaar en dat wordt gevierd met een overzichtstentoonstelling in Martini­plaza in Groningen. Een van de rode draden in de activiteiten van Noorderlicht is maatschappelijk enga …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?