Meld je aan en bekijk tot eind mei gratis deze nieuwe site

Oranjegekte steeds vroeger en steeds gekker

Het begint steeds vroeger en het wordt almaar gekker, stelt massapsycholoog Jaap van Ginneken vast over de oranjegekte. |Beeld: Novum / Jim Hoogendorp Binnenland
Het begint steeds vroeger en het wordt almaar gekker, stelt massapsycholoog Jaap van Ginneken vast over de oranjegekte. |Beeld: Novum / Jim Hoogendorp

DEN HAAG - De oranje vlaggetjes zijn niet aan te slepen. Heel veel Nederlandse auto's zijn versierd met oranje en rood-wit-blauwe prullaria als zijspiegeldekjes. De oranjegekte zal de komende week alleen nog maar toenemen.

'Het begint steeds vroeger en het wordt almaar gekker', stelt massapsycholoog Jaap van Ginneken vast. Via tientallen 'onderzoeken' wordt de pols van oranjeminnend Nederland gevoeld. Niet alleen supermarkten voelen de oranjekoorts, ook bedrijven als ING, ABN Amro en de Nationale Vacaturebank pogen een graantje mee te pikken van de oplevende gekte. Zo maakten economen van ABN Amro deze week bekend dat de Europese economie het meest zou profiteren van een Europese titel voor Frankrijk. ING stelt vast dat de economie in Oekraïne het meest profiteert van het toernooi, dat komende vrijdag beg …
Dit is 19% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door