Verantwoording 'goede doelen' is te mager

UTRECHT - Maatschappelijke organisaties als Amnesty International, Greenpeace, Consumentenbond, Novib en Pax Christi geven in hun verslagen maar weinig informatie over hun eigen maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering. De bedrijven waarmee zij over hetzelfde onderwerp praten, doen het daarentegen steeds beter.
Dat concludeert adviesbureau Berenschot in het gisteren verschenen jaarlijkse rapport Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in de Etalage. Berenschot onderzocht de gewone jaarverslagen en de milieu- en sociale verslagen over 2002 van de 25 grootste ondernemingen met een beursnotering en de 25 grootste bedrijven zonder notering.De voorhoede van de bedrijven bestaat uit ABN Amro, DSM, Gasunie, Heineken, ING, Nuon, Philips, Rabo, Shell en Unilever. ,,Er is wel een behoorlijke verschuiving te zien van de onderste regionen naar de middenmoot'', aldus Berenschot-adviseur Erik van Venetië. Sommige b …
Dit is 36% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?