Steeds meer mensen claimen bij vertraging

SCHIPHOL - Vakantiegangers, zakenreizigers en bedrijven eisen steeds vaker een schadevergoeding, als hun vlucht vertraagd is of geannuleerd wordt. Dat meldt EU Claim, een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het claimen van geld bij luchtvaartmaatschappijen. Het bedrijf is sinds februari actief met een balie op Schiphol en een website.
Tot nog toe zochten circa 30.000 klanten hulp. Ongeveer een op de acht zaken resulteert in een schadevergoeding. Het gemiddelde bedrag per persoon is op dit moment 445 euro. ,,Het is allemaal heel erg snel gegaan, vooral dankzij mond-tot-mondreclame'', zegt een woordvoerder van EU Claim. ,,In het begin ging het vooral om particulieren, maar de laatste tijd werken ook zakenreisorganisaties, verzekeringsbedrijven en reisondernemingen met ons samen''. De onderneming dankt het eigen succes volgens de zegsman aan de ,,verschrikkelijk ondoorzichtige Europese regeling'' voor vertraagde en gea …
Dit is 25% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?