In Irak woedt ook een mediaoorlog

DEN HAAG - Tijdens een oorlog in Irak zal er sprake zijn van een moordende mediaconcurrentie. De strijd om de meest interessante beelden gaat ongetwijfeld tussen CNN en de Arabische concurrent El-Jazeera. En vanuit heel veel landen proberen journalisten nu al een mooi plekje in te nemen om straks 'niets te hoeven missen.'
Al zal dat voor meeste verslaggevers in het geval van een daadwerkelijke aanval niet in Irak zelf zijn.Tot een jaar geleden werkten CNN en Al-Jazeera nog samen. Maar inmiddels is die overeenkomst verscheurd. Het door de emir van Qatar met 150 miljoen dollar in het zadel geholpen station heeft inmiddels zoveel respect verworven, dat de BBC onlangs in zee is gegaan met Al-Jazeera. Behalve dat ze faciliteiten delen en nieuws uitgewisselen, fungeert de BBC als steunpilaar bij het opzetten van een Engelstalige website. De inmiddels door 35 miljoen mensen bekeken zender heeft ook plannen voor een En …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?