'Geen bewijs tegen Cramer'

DEN HAAG - Onderzoeksbureau Ernst & Young heeft geen bewijs kunnen vinden dat minister Jacqueline Cramer (Milieu) persoonlijk is benaderd of toestemming heeft gegeven voor een advertentie ten gunste van het krakersblad Bluf! in 1986.
Dat blijkt uit het rapport van Ernst & Young, dat Cramer dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. In 1986 verscheen in de Volkskrant een advertentie voor steun aan Bluf!, dat uit het ministerie van Economische Zaken gestolen plannen voor de bouw van nieuwe kerncentrales had gepubliceerd. De advertentie was ondertekend door Cramer, destijds voorzitter van Milieudefenie. Haar naam werd overigens abusievelijk gespeld als Jaqueline Kramer. Ernst & Young stelt dat de tijd te kort was om het onderzoek al helemaal te kunnen afronden. Wel zijn inmiddels veel mensen geïnterviewd wier na …
Dit is 31% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?