De boodschap van God in een moderne glossy

SPANBROEK - In haar hart wist ze het wel: God is vreugde. Maar in haar kerk werd die boodschap niet zo verkondigd. Joy! gaf de doorslag. Het tijdschrift met de zachte kleuren en artikelen over vreugdevol leven zette de vrouw aan het denken over haar beeld van God.
Die heroverweging had niet alleen gevolgen voor haar geestelijk leven, vertellen Marcel en Margreet van de Mooren, uitgevers van Joy!. Ze zette leuke dingetjes in haar huis neer en schilderde de muren in een vrolijke kleur. Joy! staat allerminst alleen in het uitdragen van de boodschap dat je mag genieten. Wie reclames en tijdschriften serieus neemt, zou bijna denken dat genieten m&243;et, wil je nog meetellen in de maatschappij. In Joy! heeft genieten een diepere betekenis. Dat er een bijbelse visie achter het blad schuilt, zal iemand die het oppervlakkig doorbladert niet in een oogopslag …
Dit is 6% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?