Campagne tegen ramp stevent af op fiasco

DEN HAAG - De nieuwe landelijke crisiscampagne 'Denk Vooruit', die mensen moet voorbereiden op een ramp, stevent af op een fiasco. Dat blijkt uit een tussentijdse meting van de effecten van het miljoenenproject. Het ministerie van Binnenlandse Zaken onderzoekt of de campagne moet worden bijgesteld.
Anderhalf jaar na de start van de campagne vinden de meeste Nederlanders het nog steeds niet nodig zich voor te bereiden op een ramp. Ook hebben ze amper maatregelen getroffen, zoals het in huis halen van een noodvoorraad. De crisiscampagne 'Denk Vooruit' loopt sinds september 2006, als opvolger van de campagne 'Wat te doen als de sirene gaat?' 'Denk Vooruit' moest mensen bewust maken van hun eigen verantwoordelijkheid zich voor te bereiden op een mogelijke ramp. Zo wordt mensen er op gewezen dat ze een noodvoorraad levensmiddelen moeten aanleggen, extra batterijen en kaarsen in huis moete …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?