Boetes voor UPC

DEN HAAG - De Consumentenautoriteit heeft UPC Nederland zeven boetes van in totaal 303.000 euro opgelegd omdat UPC zich in 2007 niet volgens de regels heeft gedragen bij het aanbieden van abonnementen voor digitale televisie. Dat heeft de Consumentenautoriteit donderdag bekendgemaakt.
Ook moeten de medewerkers van UPC voortaan aan het begin van elk telemarketinggesprek meteen duidelijk maken dat ze bellen om een abonnement te slijten. Wanneer ze dit niet doen dan legt de Consumentenautoriteit een dwangsom op. Consumentenorganisaties kregen begin vorig jaar talloze klachten over de verkoopmethoden rond de zogeheten mediabox van UPC. Volgens de Consumentenautoriteit bood UPC deze, via colportage en telefonische verkoop, aan bestaande klanten aan. Aan de box was een abonnement op digitale televisie gekoppeld, na een gratis proefperiode moest daarvoor betaald worden. …
Dit is 35% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?