Bedrijfsleven gaat strijd tegen aids aan

AMSTERDAM - Bill Gates maakte vorige week bekend honderd miljoen dollar te geven aan aidspreventie in India. Maar Heineken verstrekt al sinds een jaar aidsremmers aan personeel in Afrika.
Coca-Cola besloot onlangs hiv-geïnfecteerde werknemers in de Derde Wereld medische zorg te bieden. Waarom roert het bedrijfsleven zich als het gaat om de aidsproblematiek? ,,Men heeft geen andere keus'', zegt Peter van Rooyen, directeur van het Aids Fonds. ,,Bedrijven willen hun rol als verantwoord ondernemer vervullen. Daarnaast bieden ze medische zorg simpel uit commercieel eigenbelang'', aldus de directeur van het Aids Fonds, een organisatie die behandelprogramma's voor aidspatiënten subsidieert.Door te zorgen voor het personeel en hun partners kan een bedrijf laten zien dat het zijn veran …
Dit is 12% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?