Apple creëert zijn eigen hype

Algemeen
DEN HAAG - De hype rond de nieuwe iPhone van Apple, die morgen in Nederland op de markt komt, is zorgvuldig geregisseerd. ,,Door het toestel gedoseerd op de markt te brengen, creëert Apple schaarste en dus extra vraag'', zegt merkendeskudige Paul Moers. ,,Je bent er als bezitter trots op dat je 'm al hebt en een ander lekker nog niet.''
Na het wereldwijde succes van de iPod komt Apple morgen met de iPhone3G op de markt in 22 landen, waaronder Nederland. Moers noemt de nieuwe hype ,,het zoveelste knappe staaltje marketing van Apple''. De telefoon annex minicomputer voor snel internetten is op internet nu al tot 's werelds meest begeerde gadget gebombardeerd. De eerste paar honderd Nederlanders kunnen hem vannacht in ontvangst nemen. Maar ze moeten daar wel een middernachtelijk bezoek aan de T-Mobile Shop aan de Lijnbaan in Rotterdam voor over hebben. In de rest van Nederland gaat de nieuwe iPhone pas morgenocht …
Dit is 32% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?