Alcoholreclames te aantrekkelijk

UTRECHT - Alcoholreclames zijn te aantrekkelijk voor jongeren, dat concludeert de Stichting Alcoholpreventie (STAP) in het deze week gepubliceerde rapport over de trends van alcoholreclame- en marketing in 2006.
Alcoholreclames in 2006 combineerden hun reclameuitingen over drank vaak met humor en lifestyle. 36 Procent van de alcoholreclames voegt humor toe om het product aantrekkelijk in de markt te zetten. Volgens STAP heeft onderzoek aangetoond dat het gebruik van humor in reclames vooral jongeren aanspreekt. Ook is STAP van mening dat de alcoholsector zich steeds meer als een entertainmentindustrie profileert. ,,Voor jongeren is zoveel te doen op internetsites van alcoholische dranken dat zij een positief beeld krijgen van alcohol. Het lijkt mij niet de bedoeling dat een giftige, verslavende …
Dit is 63% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?