Met kortingen bent u duurder uit

Het bonnetje is toch altijd weer langer dan je boodschappenlijstje... |beeld Nederlands Dagblad Achtergrond
Het bonnetje is toch altijd weer langer dan je boodschappenlijstje... |beeld Nederlands Dagblad

Iedereen moet op de kleintjes letten. Maar supermarkten afstruinen op aanbiedingen werkt averechts, zo blijkt uit nieuw onderzoek.

Drie op een rij in Dronten. Van links naar rechts: Aldi, Jumbo en Deen. En daarvoor een joekel van een parkeerterrein, dat vol staat met autos. Mensen dribbelen driftig heen en weer tussen de drie supermarkten. Als je vijf minuten neemt om eventjes te kijken, zie je dat ze er binnenlopen met tassen van de Albert Heijn, de C1000 en de Dekamarkt. Pakweg 70 procent van de Nederlanders shopt: in elke supermarkt worden de aanbiedingen afgelopen. En dat percentage stijgt. Het is de crisis. We moeten oppassen met ons inkomen. Dus investeren we meer tijd en energie in het winkelen in diverse wi …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?