Alle meisjes aan delila lego

|beeld GPD Achtergrond
|beeld GPD

Bouwen met de gekleurde blokjes, het is typisch iets voor jongens. Maar hoe krijg je meisjes aan het spelen met constructiespeelgoed? Lego probeert het met een girls only experience, voor meisjes van vijf tot acht jaar. Speelgoedfabrikant Lego introduceert de eerste girls only experience.

Speelgoedfenomeen Lego behoeft weinig uitleg. Het in de jaren 30 in Denemarken opgerichte familiebedrijf introduceerde in 1958 het iconische bouwsteentje. Sindsdien zijn er ongeveer 400 miljard steentjes geproduceerd en worden er elke seconde zon zeven lego-setjes verkocht. De toevoeging van de gele poppetjes in 1978 was een tweede voltreffer. Wereldwijd liggen er inmiddels zon vier miljard figuurtjes verspreid over menige kinderkamer, en tot grote ergernis van menig ouder en verzorger tot ver daarbuiten. Negen van de tien mensen associëren Lego met bouwen, technisch speelgoed en jongen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?