Van Red Bull naar groentesapjes: ‘Kauwgom is puur plastic, dat komt ons huis niet in’
Zijn vriendin studeerde diëtetiek. Zo ontdekte Joël Goudsmit (34) het belang van groente; zijn inhalator kon in de prullenbak. Nu preekt hij zijn nieuwe levensstijl met de verkoop van groene sapjes en een gezondheidsboek.

Het is een seculier bekeringsverhaal. Joël Goudsmit is vanaf zijn zeventiende een succesvolle ondernemer in de uitgaanswereld. Hij vliegt de wereld over, werkt samen met marketingconcern Red Bull, eet wat makkelijk is en drinkt liters Karvan Cevitam-limonade, heeft stress vanwege zijn verantwoordelijkheden, krijgt elk jaar meer last van zijn allergieën en blowt om te ontspannen. Dan ontmoet hij op zijn zesentwintigste zijn huidige vriendin, die voeding en diëtetiek studeert. Hij vraagt op de eerste date: ‘leer je daar koken of zo?’, en krijgt als antwoord dat voeding veel invloed kan hebben op de gezondheid en het welbevinden van mensen.
‘Mijn wereld stond binnen een dag op de kop’, vertelt Goudsmit tijdens een wandeling door het Amsterda..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .