*

aangepast op 29 januari 2022 om 08:33

Column

Als je tijdgenoten wilt begrijpen, moet je niet de trends bestuderen, maar de diepere lagen in iemands woorden kunnen detecteren

Wij zijn in onze samenleving – zeker ook in kerken en in media – veel bezig met trends. Wat is populair? Dat heeft iets treurigs. Wie trending wil zijn, is vaak onrustig. Stel je voor dat je niet meedoet! Wie trendy wil zijn, is vaak ook vooral volgend. Wat anderen vinden en voelen is leidend. Maar belangrijker nog, denk ik: trends zijn oppervlakkig. Het is het schuim, niet het bier. Het is de lipstick, niet de lippen. Het is de golfslag, niet de onderstroom. Het is het masker, niet het gezicht. ‘What you see is what you get’ (WYSIWYG) is meestal niet waar. Wat je niet ziet, juist dat is bepalend.

We zijn bezig met nieuwe opnames van de interviewpodcast Dit dus! We spreken met tijdgenoten over hun observaties, hun idealen en angste..


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Geloof

meer ‘Geloof’